|
|
|
|
Sluger
Administrator
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wto 15:08, 10 Cze 2008 Temat postu: Assassin's Creed |
|
|
Wymagania sprzętowe
* System operacyjny: Windows XP/Vista, wersja 32-bitowa (tylko)
* Procesor: dwurdzeniowy 2,6 GHz Intel Pentium D lub AMD Athlon 64 X2 3800+ (zalecany Intel Core 2 Duo lub AMD Athlon64 X2 4400+)
* Karta graficzna: zgodna z DirectX10,0 lub 9,0(obsługująca shadery w wersji 3.0) zalecane: GeForce7800 lub lepsza
* Pamięć RAM: 1GB zalecane: 2GB
* Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX9,0 lub 10,0
Rozgrywka
Rozgrywkę charakteryzuje duża interaktywność z otoczeniem. Mieszkańcy miast reagują na gracza w zależności od jego poczynań. Jeśli gracz przeciskając się przez tłum lekko kogoś popchnie, prawdopodobnie będzie to zignorowane. Jeśli natomiast rzuci kogoś na ziemię i go zabije, mieszkańcy mogą zacząć atakować zabójcę lub uciekać, by wezwać straż. Ludzie mogą być również podejrzliwi, a nawet zawiadomić straż jeśli gracz zwisa z dużej wysokości lub biega po dachu.
Ważnym elementem rozgrywki jest także umiejętność "wtopienia się" w tłum. W demie pokazanym na targach E3, zabójca zbliżył sie do swojej ofiary, gdyż wszedł w tłum kapłanów i udawał modlącego się. Nie wzbudziło to podejrzeń i w konsekwencji stworzyło to okazję do zadania śmiertelnego ciosu. Istnieją także inne sposoby na uniknięcie konfrontacji z strażą. Bohater ma możliwość schowania się do stogu siana czy udawania zwykłego "cywila" siedząc na ławce.
W grze występuje również oryginalny system walki. Opiera sie on na atakach i kontratakach, wymierzanych po ciosach przeciwnika. Siłę oraz szybkość ciosów można regulować. Tak samo jest z przeciwnikami - należy prowadzić tak długo walkę, aż któraś ze stron popełni błąd i przyjmie pchnięcie. Dzięki temu gra nabiera realizmu, w przeciwieństwie do innych gier w których to gracz czasami może przyjąć serię śmiertelnych ciosów i wychodzić z tego bez szwanku. W grze występuje system regeneracji życia bohatera.
Jednym za najistotniejszych elementów rozgrywki jest wspinanie się. Podczas gry gracz ma możliwość włączenia free run dzięki czemu Altaïr nabiera prędkości i sam wybiera odpowiednią drogę poprzez wchodzenie na budynki czy akrobacje na elementach środowiska. Ten pozornie łatwy element całkowicie może odmienić drogę do likwidacji celu dając graczowi dużą swobodę działania.
System sterowania został rozwinięty i zmieniony względem tego typu produkcji. Każdy przycisk odpowiada części ciała. Możliwe są także liczne kombinacje, dzięki czemu pozornie niewinne popchnięcie, przy odpowiedniej sytuacji i inwencji gracza może być mocnym uderzeniem, niekiedy źle odbieranym przez inne postacie. Ubisoft rozbudował swój pomysł poprzez dwa "zestawy" ruchów. W podstawowej postawie poczynania bohatera są delikatne i powolne co umożliwia wtopienie się w tłum. Przytrzymując RT (Right Trigger) Altaïr zmienia siłę i typ czynności czyniąc np. zwykły krok "spacerowy" - sprintem. Znacznie ułatwia to poruszanie po świecie lecz wzbudza podejrzenia i jest źle odbierane przez przechodniów i siły porządkowe.
Bohater dysponuje różnymi rodzajami broni. Głównym orężem do walki jest jednoręczny miecz, a narzędziem likwidowania celu - ukryty sztylet. Wraz z postępem w grze gracz otrzymuje liczne ulepszenia np. noże do rzucania, większą ich ilość, potężniejsze miecze, specjalne elementy stroju, jak np. rękawice czy buty umożliwiające sprawniejsze poruszanie się po budynkach.
Warto również dodać, że cała osadzona w XII wieku akcja jest tylko swego rodzaju projekcją, wytwarzaną przez urządzenie zwane Animusem, i oglądaną przez współczesnego potomka bohatera gry. Rozwiązanie takie pozwala np. "przenosić się w czasie" dzięki czemu można unikać nużących i długich podróży między miastami.
Gra została wydana w 2007 roku 16 listopada na konsolę Playstation 3 i Xbox 360, przewidywana jest edycja na systemy Windows w marcu 2008. W Polsce Assassin's Creed wydała Cenega w angielskiej wersji językowej 23 listopada 2007. Wersja na PC-ty pojawiła się w USA 11 kwietnia, a w Polsce 18 kwietnia 2008 roku. Polska wersja językowa obejmuje zarówno napisy, jak i dialogi.
"Gwiazdorska obsada polskiej wersji językowej: w polskiej wersji PC głosu postaciom występującym w grze użyczyły sławy polskiego filmu i telewizji."
- Fragment oficjalnej polskiej zapowiedzi gry
Gracz
W grze Assassin's Creed w rzeczywistości grający jest zwykłym mężczyzną żyjącym w czasie teraźniejszym który:
* imię: Desmond Miles
* wiek: 25 lat
* waga:77 kg
* wzrost: 182cm
* grupa krwi: A+
* narodowość: USA
* cechy psychologiczne: niezależny, introwertyk, zamknięty w sobie.
A po wejściu do Animusa stajemy się jego przodkiem asasynem żyjącym w 1191r. który:
* imię: Altaĭr ibn al-Ahad("Syn Jedynego")
* wiek: 25 lat
* waga: 77 kg
* wzrost: 182cm
* narodowość: nieznana
* rok: 1191
* badane miesiące: lipiec, sierpień, wrzesień
Obsada
Wersja oryginalna
* Altaïr - Philip Shahbaz
* Kristen Bell
* John Strike
Wersja polska
* Altaïr - Jacek Kopczyński
* Malik Al-Saif - Borys Szyc
* Al Mualim - Daniel Olbrychski
* Abu'l Nuqoud - Krzysztof Kowalewski
Oceny
* Famitsu 360 - 37/40
* GamesRadar - 10/10
* GamePro - 5/5
* GameInformer - 9.5/10
* GameTrailers - 9.1/10
* CVG - 8.7/10
* Pro-G - 8/10
* GameSpot - 9/10
* XboxAddict - 96%
* PSX Extreme 8/10
* CD-Action 9/10
* GameSpy 7/10
* GameCritics 5/10
* X360 Magazine UK 5/10
* Electronic Gaming Monthly 58/100
* 360 Gamer Magazine UK 60/100
* ZTGameDomain 5.6/10
* EuroGamer 7/10
Nagrody
Gra zdobyła wiele nagród na długo przed premierą. Głównie podczas E3 2007:
Game Critics Awards
* Best Action/Adventure Game
IGN
* Best Action Game, PS3 Game of the Show, Best PS3 Action Game, Best PS3 Graphics
* Nominacja w kategorii Game of the Show, Best Graphics Technology
GameSpy
* Best PS3 game of the show
GameSpot
* Best PS3 game of the show
Gametrailers
* Best of Show
1UP
* Best PS3 game
Źródło- [link widoczny dla zalogowanych]
Screeny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sluger dnia Wto 15:16, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|